Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Kasım 2015 Çarşamba

Deep Web Nedir?

Merhaba!
Şimdi başlığı okuyan "ya bu kız nelerle uğraşıyor, ne işlere bulaştı" diyecek.
Hatta dediniz :) Sakin olalım sevgili okuyucu, hiçbir şeye bulaşmadım, gerçi
seçim sonuçlarından sonra bi gidesim var, karanlık işlere bulaşasım da var ama neyse.
Şu an için deep web'de yokum ama nasıl bir merak ettiysem bu olayı, bayağı bir enty vs. okudum.
Okudukça daha bir merak ettim.
Sizler için de bu yazıyı yazıyorum.
Peki nedir bu "deep web?"
Kısaca tanımlamak gerekirse; internetin arama motorlarına indekslenmeyen kısmı.
İnternet çıktığından beri var olan tüm siteleri arama motorları (google, bing, yahoo) 
ayıklamış, ve bu aramalarda çıkmayan sitelere "deep web" denmiş.
Tabii benim anladığım ve en  basit tarifiyle böyle.
Peki neden bu siteler arama motorlarında çıkmıyor? 
Çünkü güvenilir değil ve bir çoğu yasa dışı siteler.
Bu kapsamın içine; uyuşturucu satışı, silah satışı, porno, kiralık katiller, suçlular,
işkence videoları, ne kadar manyak, kaçık, sapık varsa burada faaliyet gösteriyorMUŞ.
"MUŞ" diyorum çünkü girip bakmadım. Pek bakacağım da yok okuduklarımdan sonra. 
Deep web nerede? Nasıl ulaşılır?
<a href="http://www.freepik.com”>Selected by freepik</a>

Deep Web'e girmek için Tor adlı browser'ı kullanmamız gerekiyormuş.
Peki bu Tor'u bilgisayarınıza kurdunuz sonra?
İlk olarak benim gibi böyle bilmeyenler için bakacağınız yer Hidden Wiki  
tahminimce burası web sitelerin linkleri vs. olduğu yer.
Bu deep web'de siteler .onion. uzantılıymış, .com veya .net  değiller.
Ve siteler ingilizce olduğu için saçma sapan linklere tıklayıp sinirleriniz
bozulabilir. Dikkat!
<a href="http://www.freepik.com”>Selected by freepik</a>


Deep Web Nedir?
İnternetin katmanlarını gösteren meşhurrrr buz dağı  fotoğrafı şuradan aldım.
Linke tıklayıp gönderiyi okuyabilirsiniz.
Katman katman olayını saçma bulmakla birlikte, deep web'de gezinmek için
orta seviyeden daha iyi internet kullanmak ve bu konularda biraz bilgili olmak
gerek. Mesela ben hiç bulaşmam çünkü bulaşırsam %99 ihtimal bilgisayara virüs girer,
yada hacklenirim. Aman Allah korusun!  Çok gizli aile fotoğraflarımız hacklenirse
naparım :)

Deep Web Nedir?
Şu an kullandığımız internet ve Deep Web, değerler uçurum ama bu bilgi biraz
eski diyorlar, yani yüzdeler oynamış olabilir.

Bana çok ilginç gelen bir olay da "silk road" denen bir sitenin hikayesi.
Amerika'da kurulan "silk road" sitesi deep web'de bulunan uyuşturucu satan milyon
dolarlık bir vurgun yapan yasa dışı bir web sitesi.
FBI bu siteyi kapatmak ve sahibine ulaşmak için 3 sene çaba harcamış.
İnternette belgeselini de izleyebilirsiniz.
Sitenin kurucusu olduğu iddaa edilen Ross Ulbricht'in yakalanmasıyla site kapanıyor
ama arkasında FBI ajanlarının ve senatörlerin yaptıkları yolsuzluklar da oldukça dikkat çekici.
Belgeselin sonunu iyi izlemek lazım, dava ile ilgili çok ilginç ayrıntılar paylaşılıyor.
Yani Deep Web yanında bir de derin devlet var. Her zaman olduğu gibi.

Peki bu deep web' girmek yasak veya suç mu?
Hayır değil ama yasa dışı bir alışveriş ya da satmak istediğiniz bir şey varsa suç,
yakalanma ihtimaliniz çok yüksek, yani kapıda polisleri bulabilirsiniz.
Nasıl?
Her yerde olduğu gibi burası da denetleniyor, yani ajanlar var, belki siz silah almak
istediniz ama o satıcının polis olma ihtimali var. O nedenle yapmayın, almayın, satmayın,
abuk sabuk işlere bulaşmayın! Macera aramayın!

Deep Web'i bu kadar geç öğrendiğim için kendimi tebrik ediyorum.
İnternetin ne kadar özgür ve uçsuz bucaksız olduğunu konuşuyoruz ama
birileri tarafından sürekli gözetleniyoruz. Devlet tarafından gözetlenmek ve denetlenmek
istenmeyenlerin kullandığı bu derin web özgürleşmenin yanında insan ruhunun da
en derinlerine iniyor. Acaba internet sonuna kadar özgür mü olmalı, yoksa
sınırları belli olan ve denetlenmesi gereken bir iletişim ağı mı?
Her attığım e-postanın denetlenmesini istemem ama sanki sınırlar olmalı
diye düşünüyorum, tabii sınırların da sınırları olmalı. Ay bilemedim kendimi
ifade edemedim sanırım, sizlerin yorumlarını bekliyorum.
Bizim ülkemizde zaten "kafalarına esince yassah" onu tartışmıyoruz, tartışmaya
gerek bile yok, görünen köy olayı.


Yazacaklarım bunlar, gönül ister ki daha çok yazayım ama bilgim bu kadar!
Şuraya ve şuraya daha fazla bilgi için tıklayabilirsiniz.

Takipte kalın, derinlere falan dalmayın, siz Google, Facebook, Youtube'da
takılmaya devam edin arada da gelin blogumu okuyun yeter :)


instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair
pinterest/aycanhayatadair

9 yorum:

  1. Aycan sayende bir yaşıma daha girdim :)
    Yıllar önce bir psikolog arkadaşım, sürekli değişen dns ayarlarıyla Türkiye'de bir sitenin aktif olduğunu, kiralık katil vs. gibi aklımızın alamayacağı birçok suçluya erişebildiğini, burada aynı zamanda korkunç videoların olduğunu falan anlatmıştı da, "Yok yaaa şehir efsanesidir o" demiştim. Bak değilmiş :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. :) Yok yok efsane değil Yeliz'cim :) Valla gerçekmiş :)

      Sil
    2. Aycan ben deep web e girdim silah bulabilirim diye ama bulamadım ama yasakli sitelere erişim sağlıyor gerçekten...

      Sil
  2. Bende bir radyo programında duymuştum muhabbeti geçmişti merak edip araştırdım ama hiç girmedim tabi..Hayat zaten gördüğümüz kadarıyla berbat bide en iğrenç tarafını görüp daha fazla soğumak istemiyorum :(

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim de ilgimi çektiği için araştırdım ama girmeyi düşünmüyorum :)

      Sil
  3. bende bir dönem çok araştırmıştım ki taki özellikle çocuk pornosunun yoğun olduğunu duyana kadar. ve bu konuyla ilgili de bir iki resim görünce tamamen vazgeçtim araştırmaktan yoksa psikolojim bozulabilirdi

    YanıtlayınSil
  4. Benim bu konuda az buçuk bilgim var. Deepweb e hiç girmedim ama girmek istemiştim ta ki Deepweb deki herhangi bir siteden sızan video veya resimleri gördükten sonraya kadar. Çoğu kişi bunları gördükten sonra vaz geçiyor. Neden derseniz bu sitelerin çoğu işkence sadistlik vs vs şeylerle ilgili. Bunları izleyen kişilerde zamanla psikopatlaşıyor ve izledikleri vahşilere dönüşüyolar. Benim iradem biraz sağlam o yüzden ben çok etkilenmedim ama şunu söyleyebilirim ki gördüğüm şeylere kıyasla çocuk pornoları oldukça masum kalıyor :D Bahsettiğim işkenceler öyle orasına burasına bıçak saplamak gibi şeyler değil... Ama tabiiki tamamen bu şekilde değil bu DeepWeb uzaylılarla alakalı çok önemli videolar resimler falan var. Ya da cinler karabasanlar onlarla ilgili şeyler de var. Aslında deep web e girmeden de bu resimlere videolara ulaşılabiliyor. Deep Web de asıl sorun oradaki kişilerin hepsi suçlu vs olduğu için siz masum bir şekilde siteye girip atıyorum böcek möcek resimlerine baksanız bile hacklenme ihtimaliniz %99 (ki DeepWeb tamamen iğrenç şeyler le dolu değil, bildiğimiz internetteki her şeyde orda yer alıyor) [Gidip Atatürk'ün hayatını bile araştırabilirsiniz] Orda herkes hacker olduğu için aslında hackerlar da birbirini hacliyor falan :D Tuhaf bir dünya :D Ruhi Çenet'in bununla ilgili bir videosu vardı sanırım o videoda da DeepWeb den sızan bikaç resim olması lazım.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bence çocuk pornosundan daha kötü birşey olamaz, hangi işkence videosu olursa olsun! Belki orada yayınlanan pek çok şey de yalan dolan çok fazla da inanmamak mı lazım özellikle bu dünya dışı varlıklar vs. Girmem ben ya ne işim haclencez falan :)

      Sil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.