Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Kasım 2015 Pazartesi

İzledim || 12 Monkeys

Merhaba!
Uzun zamandır dizi tanıtımı yapmıyordum, izlediğim çok dizi  var ama çoğu devam eden diziler.
Yeni bir dizi keşif ettiğimde hemen sizlerle paylaşma isteği duyuyorum.
Aman ne kadar da çalışkan bir bloggerım.
Konumuza gelecek olursak; 1995 yapımı Terry Gilliam filmi olan 12 Monkeys filminin dizi
versiyonunu izliyoruz. Ben bu filmi çok beğenerek izlemiştim. 
Dizisini de merakla izledim ve sevdim.

12 Monkeys
(yazdığım her şey gitti şu an, kayıt edilmemiş, şimdi tekrar yazıyorum, eğer bir yorum bırakmayın
bakın size neler edicem :))

Konusu; ölümcül bir virüs tüm dünyayı ele geçirmiştir, 7 milyar insan ölmüş nüfusun sadece
%1'i sağ kalmıştır. Bağışıklığı olan bu azınlık çetelerle ve leş yiyicilerle baş etmek
zorundadır. Kaos ve ölüm tüm dünyayı ele geçirmiştir. Virüsün tüm dünyayı ele geçirmesinin
üzerinden yaklaşık olarak 30 sene geçmiştir, tedavi umutları bitmiştir, virüs sürekli mutasyona
uğruyor ve tedaviyi imkansız kılıyordur. Bir grup bilim insanı çözümü gelecekte değil
geçmişte aramaya başlarlar üzerinde çalışılan zaman makinesi ile mahkum James Cole'u
virüsün çıkış tarihine gönderirler, Cole'un amacı virüsü kimin yaydığını bulmak ve yok etmektir.
Böylece tüm dünya kurtulacaktır. Bu zorlu görevde Cole'a kimler eşlik ediyor hep beraber
görelim. 

James Cole (Aaron Stanford)
Geçmişe yolculuk yapan abimiz oldukça sert bir karaktere sahip.
İlk bölümlerde "ya bu adam kambur be, eğik duruyor" deyip başrolü almasına şaşırsam da
sonra ki bölümlerde oldukça iyi performans sergiledi. Aferin len :)
Zamanda oradan oraya yolculuk yaptı, helak oldu adamcağız, derdini anlattı kimse
inanmadı, bilim insanı olan Jones'dan çektiğini kimseden çekmedi.
Öyle oldu böyle oldu ama adam gibi adam çıktı, bakalım 2.sezonda neler olacak.

12 Monkeys
Dr. Cassandra Raily (Amanda Schull)
Rabbim "uyuz" karakter yarat demiş senaristlere onlarda bu karakteri yazmış.
Kendisi virolojist (virüslerle ilgili çalışmalar yapıyor). 2043 yılında
hastalık kontrol merkezinde bir ses kaydı bulunuyor ve bu kaydın bu hatuna ait olduğu saptanıyor.
Virüs ile bilgisi ve ilgisinin olduğu düşüncesiyle Cole'u 2015 yılına Cassandra'nın yanına
yolluyorlar. Zamanda yolculuk yaptığını iddaa  eden Cole'a inanması pek uzun sürmüyor ve
birlikte bir maceraya atılıyorlar, tabii bu macera dünyayı kurtarmak olunca pek de eğlenceli
olmuyor. Bu kadını  hiç sevmedim, üzülse de , mutlu olsa da hep aynı ağlamaklı gözler,
hayır noluyor yani öyle gözler hep dou dolu, biraz karakteri yaşa yahu, bu dünden ölmüş
dünekten düşmüş :) Gerçi Cole'a göre herkes ölü o nedenle kadın gerçekten ölmüş :)

12 Monkeys
Jennifer Goines (Emiliy Hampshire)
Jennifer büyük bir ilaç firmasının mirasçısı, babası ölünce tüm miras Jennifer'a kalıyor.
Bir nedenden ötürü akıl hastanesinde (nedenini yazmayayım çünkü ispiyona girer)
Kafayı sıyırmış, aklı gidip geliyor. Cole zamanda yaptığı yolculuklar sırasında Jennifer'ın
da işin içinde olduğunu ve onunla konuşması gerektiğini fark eder.
Böylece Jennifer'da olaylara dahil olur.
Filmde karakteri Brad Pitt canlandırmıştı ve adam harbiden müthiş oynamış.
Dizide ise bu karakter "kız" olarak karşımıza çıkıyor.
Ben dizide yeterince değer görmediğini düşünüyorum, ama 2. sezonda ne gibi bir rol üstlenecek bakalım. 

12 Monkeys
Jose Ramsey (Kirk Acevedo)
Cole'un en yakın arkadaşı, tüm ahlaki değerleriyle herkese örnek adam.
Azıcık şu adamdan bişiler öğrenin valla adam gibi adam ♥
İlk bölümlerde yan karakter yahu  "aradaş, dost" boşluğunu dolduruyor, başrolün derdini
dinlesin de adamın hangi ruh durumunda olduğunu anlayalım diye konmuş gibi dursa  da, 
daha sonra anlıyoruz ki rolü gelişecek :)  Hatta gelişti ve kilit bir yere geldi :)
Neyse söylemiyim :) Hee bir de bu adamın nasıl bir sesi var ya , bence dünyanın en seksi
sesine sahip, benim böyle sevgilim olsa hiç susturmam, susarsa da kafasına silah dayarım "konuş ulen" diye :) Oha ne sado- mazo kişiliğim varmış hee, yazdıkça kendimden korktum :)

12 Monkeys
Katarina Jones (Barbara Sukowa)
2043'de  yaşayan ablamız çok akıllı bir bilim insanı.
Zaman makinesi de bunun ellerinden çıkma, dünyayı kurtarmak için yapmayacağı şey
yok, çok hırslı. Sen var ya sen, sen  ne .... ya neyse yazdırmayın bana şimdi, hiç sevmediğimi
yazmama gerek yok sanırım. İlk bölümlerde oha kadına bak zaman makinesini bulmuş ama yanlış
zamanda diyerek takdir etsem de daha sonra hırslarına yenik düşmesi ve Cole'da kendine inandırması
ve feda etmesi oldukça sinirlerimi bozdu. Uyuz ya!

Kısaca karakterler bu şekilde, dizi hakkında da bir iki şey söyleyecek olursam; 
benim post apokaliptik ve fantastik dizi ve filmleri sevdiğim göz önünde bulundurulursa
bu diziyi de sevdiğim sonucu çıkarılabilir. Özellikle zaman makinesi, zamanda
yolculuk en çok dikkatimi çeken unsur. Ancak dizinin şöyle bir sorusu da var; acaba
tarih ve olaylar değiştirilebilir mi? Yoksa biz sadece kendimizi mi kandırıyoruz.
"Cassandra kompleksi" diye bir şeyin  üzerinde duruyor dizi yani şu demekmiş
"geleceği görmek ödül değil, ıstırap verici bir deneyimdir"  Bu konu mitolojide şöyle geçmeke;
Cassandra'nın en büyük arzusu geleceği görmek ve rahibe olmaktır. Tanrı Apollon bu isteğe
yanıt verir ve Cassandra'ya bir teklif sunar eğer onunla birlikte olursa geleceği
görecektir. Cassandra teklifi kabul eder, Apollon geleceği görme yeteneğini Cassandra'ya vermiştir,
ama Cassandra Apollon ile birlikte olmaktan vazgeçmiştir. Bunu üzerine Appollon
Cassandr'ayı lanetler, artık geleceği görse de kimseyi buna inandıramayacaktır.
Diziyi izlerken bir o tarih, bir bu tarih azıcık kafamız karışsa da konuyu güzel
bağlamayı başarmışlar, hiç sıkılmadan izledim ilk sezonu.
Bakalım bizim Cole neler yapacak, hani zamanları ziyaret edecek :)
Azıcık bizim memlekte de geleydi iyiydi, 2043 yılında hangi parti hükümeti kuracak,
neler olacak deyivereydi, hoş benim ki de soru sanki, kimin başa geçeceği her seçimde
şaşkınla izlediğimiz malum parti olur, n'olur olmasın artık hani yıl olmuş 2043 yeter bence :)

Benden bu kadar , sizlerin yorumlarını bekliyor olacağım,
2043'de değil heee şimdi,  hemen yazın, o kadar uzun yaşayacağımı sanmıyorum :)


Takipte kalın!
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair
periscope/aycanhayatadair
pinterest/aycanhayatadair




2 yorum:

  1. 12 monkeys en sevdiğim filimdi. Vizyona girdiğinde ilk gün koşarak gitmiştim. Lisedeydim o zaman, hey gidi günler hey :)) Ayrıca Bruce Willis'e tapardım.

    Neyse bu diziyi görünce ben de çok heyecanlanmıştım. 1 bölüm falan seyrettim sonra unuttum sanırım :( niye unuttuysam artık.

    Ayrıca senin o seksi ses mentalistte, fringe de falan da oynamıştı, hatırlatayım didim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. izle izle seversin :) Fringe azıcık izlemiştim ama meantalist izlemedim :(

      Sil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.